city

original

new

okrajová textura pre malé mestá

download


stredová textura pre malé mestá

download


okrajová textura pre veľké mestá

download


stredová textura pre veľké mestá

download


defaultné zobrazenie mesta Nitra (nie je to Cell VFR - Ground)

zmena len textury inak všetko je orig. MSFS9.

Pri hľadani textury, ktoru používa FS defaultne pre mestá, som si pomohol rôznofarebnou texturou. Zistil som že na slovensku sú požité len 4 textury pre mesta. Aj to pre veľké mestá ( žlto-oranžová) len v troch prípadoch ( Bratislava, Nitra, Košice) a všetky ostatné su tvorené texturou pre male mestá (modro-červenou) alebo len okraj miest (červenou)

Po tomto zistení som sa rozhodol pre zmenu mestských textúr (pôvodne som ich očakával viac druhov). Z urbanisticko-historického hlaďiska má väčšina miest na slovensku podobnú štrukturu. Hlavne pre väčsie mestá platí, že v strede sa nachádzaju historické, celistvé bloky budov a na perifériách sa nachádzajú panelové sídliská, rodinné domy a priemyselné zóny. Práve preto textúra pre okrajovú časť mesta, obsahuje všetky vymenované časti. V prípade, že nezodpovedá niektorá časť mesta reálnemu rozloženiu, može si autor scenerie pomocť aj kombináciou týchto textúr. Napr. v Nitre pod kopcom Zobor sa v reále rozprestiera vilová štvrť tak prave tu je možné doplniť textúru veľkomesta o textúru pre stred malého mesta alebo okraj melého mesta. Takto sa môžeme trochu priblížiť vzhľadu v reale a možno pri VFR letoch jednodušie identifikovať dané mesto.

Tvorcom Cell scenérií (Ground2k4) doporučujem  dodržiavať zoznam textúr z tutorialu P.Šulca (www.flightsim.periskop.cz). Tam sa však až tak presne nedefinuje typ textury pre mestá a zozname Groundu je to trochu neprehľadné, preto by som sa prikláňal k systému ktorý požíva defaltne MSFS  t.j. stred-mesta/okraj-mesta. Ešte to nemám odkonzultované z tvorcami scenérií ale zatiaľ by to  mohlo vyzerať asi takto:

115 - okraj malého mesta (043...su - červená)

107 - stred malého mesta (035...su - modrá)

111 - okraj veľkého mesta (039...su - žltá)

121 - stred veľkého mesta (049...su - oranžová)

113 - dedina (041...su)

Textúry sa musia ešte doplniť novým autogenom, preto je to len

Je to len pracovna verzia!

[textures] [pole] [dedina] [les] [sad] [city] [tatry] [trees]